Tijdens de jaren 1920 en -30, waren erotische boekjes met een spanking thema een rage in Frankrijk. Parijs was in die tijd een ontluikende oersoep voor spankofielen, flagellants en geselaars. De rage verdween pas met de komst van de Tweede Wereldoorlog. Deze romans bevatten meestal tekeningen van zeer jonge meisjes die werden geslagen door vrouwelijke autoriteitsfiguren en werden rijkelijk geïllustreerd. Een van deze illustratoren uit die tijd was Carlo.
Net als Helga Bode is Carlo (geboren in 1910) tot lang na zijn dood een mysterie gebleven, maar ondanks zijn toegewijde pseudonimiteit is hij een van de meest invloedrijke fetisj-artiesten ooit geworden. Zijn tekeningen reikten veel verder dan louter billenkoek. Ook ponyplay, geseling, ophanging, brandmerken, bondage en meester / slaaf-dynamiek illustreerde hij vaak. Hij specialiseerde zich in zandloperfiguren, strak geregen korsetten en tergend steile naaldhakken, allemaal weergegeven in een frisse, moderne en grillige stijl die doet denken aan mode-illustraties. Deze unieke esthetiek zou een grote impact hebben op BDSM-rockstar en fetisjfotograaf John Willie, die vervolgens zelf een hele generatie artiesten zou beïnvloeden.
Carlo werkte ook mee aan het tijdschrift Humour onder de naam Charléno. Hieronder tref je enkele voorbeelden van zijn werk aan:
- Brandmerken in een BDSM relatie - 12 september 2024
- Hoe je van elk spel een stripspel kunt maken (en 12 suggesties) - 6 september 2024
- Waarom houden mannen van CFNM (Clothed Female, Nude Male)? - 6 september 2024